Farul Genovez

Temelia farului genovez original, din jurul anului 1300, ce calauzea corabiile pe o raza de 2 mile pe mare, spre micul port Constanza, i-a fost de folos inginerului francez de origine armeana Artin Aslan, pentru a construi intre anii 1858-1860 farul actual, la comanda companiei engleze „Danube and Black Sea Railway co. Limited”.

Monumentul are o inaltime de 16 metri, forma octogonala si este construit din blocuri de piatra naturala, cioplite pe toate fetele si unite intre ele cu mortar facut din var si nisip de mare amestecat cu scoici. Farul se continua cu o cupola metalica cu opt geamuri din care era proiectata lumina. La randul sau, varful cupolei este decorat cu elemente care indica punctele cardinale. In interior se afla o scara in forma de spirala, cu 53 de trepte, care ne conduce catre cupola metalica. Forma octogonala este cea care ii ofera farului o nota de unicitate, facandu-l sa fie o constructie orginala.
Farul ii calauzea pe marinari cu ajutorul luminii sale albe care se inalta la 21 de metri deasupra marii si avea o vizibilitate de circa 5 kilometri in larg. Spre deosebire de alte constructii de acelasi tip, lumina farului de la Constanta nu se rotea. Stabilimentul a functionat pana in anul 1905, atunci cand a fost inlocuit cu un far modern.

Imagine de epoca

Farul genovez este un monument care poate trece foarte usor neobservat, insa frumusetea si importanta sa pentru istoria orasului Constanta sunt de necontestat. Farul Genovez este amplasat pe faleza orasului, intre Cazino si fostul Hotel Carol (astazi, Comandamentul Marinei).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *